Saturday, August 19, 2006

جشنواره بین المللی فیلم مونترال از 24 آگوست تا 4 سپتامبر برگذار می‌شود و برنامه‌اش هم این جا هست. 6 تا فیلم ایرانی دارد : یه بوس کوچولو، پرونده هاوانا، کارگران مشغول کارند، به آهستگی، صبحی دیگر، جایی در دوردست و چهارشنبه سوری.

دانشکده ما به دانشجوها برای بلیت تخفیف می‌داد من که رفتم بلیت بگیرم دیدم بدون استثنا همه ایرانی هستند. از بین حرف‌هاشون :
- من که هیچ فیلم ایرانی را نمی‌روم ببینم؛ حوصله دیدن بچه‌یی که آب دماغش تا دهنش آمده پایین را ندارم
- همه فیلم‌ها که این طور نیستن
- چرا، اصلا امکان نداره این جا فیلمی از ایران نشون داده بشه که راجع به بدبختی و فقر نباشه

حالا من به اسم‌های فیلم‌های بالا که نگاه می‌کنم می‌بینم تقریبن هیچ کدومشون(مگر به آهستگی) به نظر نمیان در مورد فقر باشن. واقعن در مورد چند درصد موضوع‌ها انقدر زیاد بدون اطلاعات با اعتماد به نفس نظر می‌دهیم؟

پ.ن. این همه سایت جور واجور سینمایی هیچ کدوم این 6 تا فیلم را با هم ندارند

3 comments:

Anonymous said...

سلام خانم خانوما. خوبي؟
به آهستگي در مورد فقر نيست! ولي اي كاش درباره فقر بود!
كارها خوب پيش ميرن؟ حيف شد نيومدي!

Anonymous said...

very fine observation!!!

Some of us think we're experts in all fields (while having no formal training or sufficient knowledge in those fields!!)
We should try not to overgeneralize and avoid making untrue assumtions (based on our limited knowledge and experience).

Very well done Azam!!

Anonymous said...

کارشناسان منتقدان و تماشاگران واقعی سینما اونقدر محو پلانها سکانسها وکلوزآپها و... فیلمها میشن که موضوع کلی فیلم فراموششون میشه و کلیت فیلمنامه و تکنیکهای اون واسشون مهمتره تا محتوا.بخاطر همین هم جایزه هابرای تکنیکهای کارگردانی به اکثر فیلمهای ایرونی تعلق میگیره